De títeres e monicreques

30Quando pequeno lembro gratamente as atuaçons no parque dos monecos de Maese Villarejo, Gorgorito e Rosalinda, quem junto á Bruja Ciriaca e o Ogro Dienteslargos e outras personagens faziam-nos rir, ás vezes chorar e sobretudo berrar para avissar ás personagens boas das múltiples argalhadas e trapaçarias das más; quem aos nossos berros tiravam da estaca para arrear-lhes do lindo ás más e rematar dia sim dia tamém, fazéndoas voar polos aires.

Tudo um ensaio da violência nos derroteiros do franquismo para educar ás crianças nos valores do nacional catolicismo. Os bos, avissados polas crianças acusonas, sempre venciam ás más e para e-lo usavam dumha violência desmedida numha apoteose final de aplausos ao ver ás personagens sair voando para rematar mortas e bem mortas sobre o cenário.

ninos_24Nom lembro que á minha idade cativa me causara trauma algum; á contra, os títeres se passaram a formar parte dos nossos jogos desde o dia em que chegaram numha caixa algumhas imitaçons plásticas dessas fantásticas monecas. Se bem, nas nossas representaçons o resultado da tragicomédia era totalmente diferente aos contos que representavam a família do maese Villarejo; e assim a bruja, o lobo, ou o ogro saiam por muitas vezes vencedoras nas liortas e eram Gorgorito e Rosalinda quem saiam a voar polos aires. O politicamente incorreto das nossas atuaçons nom atendia a nada em especial senom mais bem á marca da casa e nom crio que tampopuco isso causara nenhum trauma a nenhumha das miúdas que assistiram a e-las.

Tampouco crio que as crianças que vivemos nossas infâncias e adolescências baixo domínio de “el yugo y las flechas” sairamos tam impregnadas do pingue do nacionalcatolicismo como para nom ter aprendido a diferência entre o mundo real e os mundos de ficçom.

Agora, case 50 anos depois, quando supostamente vivemos em democrácia, dois titiriteiros venhem de ser encarcerados por apologia do terrorismo por representar umha obra de ficçom na que as personagens más som um juiz, que se auto-aforca,  um cacique, que é eliminado, e um polícia que pretende culpabilizar á personagem boa, umha bruja, com umha montagem na que quere faze-la passar por terrorista.

O pior de-lo nom é que as representantes atuais do nacionalcatolicismo lançaram seus berros ao ceu para criminalizar aos titiriteiros e pedir que caiam cabeças; o pior é contrastar que aquelas que vam de progres e que iam mudar as coisas, forom as primeiras em tirar umha sua nota na que dim estar tomando medidas legais e que se  sumam á denúncia contra a companhia teatral dado que (sic) “los artistas contratados han realizado acciones ofensivas, completamente fuera de lugar en cualquier contexto y totalmente irrespetuosos con los valores de convivencia, respeto y diversidad” .

Quanto menos durante o franquismo havia quem nom lhes seguia o jogo aos fascistas, agora já vam da sua mão e compórtam-se como seus autênticos monicreques.

Anúncios

7 ideias sobre “De títeres e monicreques

  1. Pingback: Os espanhois votarom pacto | ogajeironagavea

  2. Pingback: Os espanhois votarom pacto | abordaxe

  3. Pingback: A minha crónica da concentraçom em apoio dos titeriteiros criminalizados | ogajeironagavea

  4. Pingback: A minha crónica da concentraçom de ontem em Compostela em apoio dos titeriteiros criminalizados | abordaxe

  5. Pingback: Justiça para os dois titeriteiros!! O caso nom está pechado!! seguem encausados por incitaçom ao ódio!! Pedem-lhes até 4 anos de cárcere | ogajeironagavea

  6. Pingback: Justiça para os dois titeriteiros!! O caso nom está pechado!! Seguem encausados por incitaçom ao ódio!! Pedem-lhes até 4 anos de cárcere | abordaxe

  7. Pingback: 1º festival Titiriberia. Olhadas sobre os cristovos: 7, 8 e 9 de dezembro em Teo- Umha proposta contra a lei mordaça?? | ogajeironagavea

Deixe um comentário

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair / Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair / Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair / Alterar )

Foto do Google+

Você está comentando utilizando sua conta Google+. Sair / Alterar )

Conectando a %s