[Ourense] Falo em galego “por que me peta!“. Festa homenagem no Dia das Letras as nenas e nenos que falam galego contra vento e maré

Colo da web “porquemepeta.gal” criada a tal efeito:

O idioma galego está em perigo de extinçom. Por toda a parte, cada dia, as novas geraçons desconhecem e deixam de usar a língua que é fundamento e veículo da nossa identidade colectiva, o idioma que contra vento e maré foi mantido e transmitido através dos séculos, mas que hoje nengumha criança fala… Nengumha?? Nom!!

No nosso país ainda há nenas e nenos que vivem em galego, no mais difícil dos contextos, protegendo com o seu pequeno exemplo de imensa dignidade a semente da nossa língua. Frente a maioria das crianças, frente a TV e o cinema, frente o mundo que as rodeia, frente muitas hostilidades abertas ou veladas… na Galiza do século XXI há pequenas e pequenos galegofalantes, a quem a Galiza enteira deve, talvez, a sua última possibilidade de futuro.

É por isto que um grupo de pessoas de Ourense decidimos celebrar o Dia das Letras de 2018 rendendo-lhes umha homenagem: fazendo umha festa em honor e agradecimento a todas as nenas e nenos que falam galego. E chamamos-lhe a esta inciativa “por que me peta!“, essa expressom galega de orgulho infantil que também Celso Emílio recolheu naqueles versos:

“Lingoa proletaria do meu pobo eu fáloa porque sí , porque me gosta / porque me peta e quero e dame a gana”

A Festa

O lugar é Ourense, e a data é no próximo 17 de Maio de 2018.  Polo próximo Dia das Letras, vamos fazer um presente a todas as nenas e nenos que falam galego: umha festa com música, jogos, comida, magia, contos, pintura, água… feita com carinho e com orgulho para todas as crianças que cuidam do nosso idioma, e som a garantia do seu futuro.

O Vídeo

Para a Festa do Dia das Letras, queremos elaborar um vídeo no que muitas pessoas, representando o país,  intervenham dirigindo-se às nenas e nenos que falam galego (às que o vejam ao vivo no 17, e a todas as que o verám através da Internet), e agradecendo-lhes o facto de manterem vivo o idioma.

Queremos que pessoas do mundo da música, do desporto, da TV… mas também de qualquer outro ámbito laboral ou social, se dirijam às crianças para lhes mostrar o seu agradecimento por falar galego. Em definitivo, queremos umha mensagem de agradecimento do nosso país às nenas e nenos que conservam o nosso idioma, para que sintam o importante que é o seu gesto diário, e o orgulho que sentimos por elas e por eles.

Para fazer isto queremos difundir um chamamento a que a gente faga e envie pequenos vídeos de 5 ou 10 segundos, que depois se montarám num único. Se queres participar, podes gravar o teu vídeo com o teu telemóvel, mas agradeceriamos-che que o fagas com a melhor qualidade de imagem e de som possível. A ideia é que, com as tuas próprias palavras, digas algo assim como no vídeo que colguei ao início desta entrada.

Este é um exemplo…tu fai-no com as tuas próprias palavras. Se, por exemplo polo teu trabalho, podes fazer que no vídeo se vejam alguma dessas cousas nas que reparam as crianças (um barco, um guindastre, um cenário, um tractor, umha aula, um instrumento…), pois ainda melhor!

Mais informaçom na sua web, onde atoparás como enviar teu vídeo e mesmo como colaborar com este projecto aportando ideias e/ou dinheiro participando do seu Crowdfunding

 

Anúncios

Deixe um comentário

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair /  Alterar )

Foto do Google+

Você está comentando utilizando sua conta Google+. Sair /  Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair /  Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair /  Alterar )

Conectando a %s